Mus daktylowo- cynamonowy

Cześć!

Słodycze często niweczą starania i rujnują zdrowe odżywianie, na szczęście jest wiele deserów które możemy przygotować ze zdrowych składników. Ostatnio kiedy "chodzi za mną" coś słodkiego robię ten prosty mus. Wykombinowałam go niedawno z kilku prostych składników. To teraz mój ulubiony przysmak, idealnie pasuje do pysznych sezonowych jabłek:) 





Składniki:
- 20 daktyli (namoczonych na noc),
- 1/3 szklanki wody z daktyli,
- łyżeczka ekstraktu z wanilii, 
- płaska łyżeczka cynamonu.

Daktyle namoczyłam na noc i wykorzystałam wodę, w której się moczyły. Wszystko zblendowałam i już:) Zwróćcie uwagę, żeby wybrać daktyle niesiarkowane, niekoniecznie muszą być ekologiczne.

To bardzo prosty deser, daktyle po wymoczeniu nie są tak bardzo słodkie, świetnie komponują się z cynamonem, pycha! Możecie użyć domowego ekstraktu z wanilii, ja niedawno kupiłam swój w Marks&Spencer.
Mus pachnie cynamonem i ma karmelową konsystencję. Najbardziej lubię go z jabłkami, pycha!





Polecam spróbować:)

Pozdrawiam!

9 komentarzy:

  1. Uwielbiam daktyle, muszę wypróbować tego przepisu :)
    pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Czyli to taka maczanka (dip) do jabłek? Spróbuję!

    OdpowiedzUsuń
  3. spróbuję na pewno, uwielbiam daktyle, jestem ciekawa jak będą smakować z jabłkami :)

    OdpowiedzUsuń
  4. a gdzie kupić takie daktyle? w marketach luzem ich nie widzę, raczej paczkowane, a te mam obawy kupić...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kupuję je online, albo w społem, w dobrze zaopatrzonych sklepach mają świeże daktyle w tekturowym opakowaniu. Mają pestki, ale łatwo odchodzą. Może znajdziesz takie:)

      Usuń
  5. Brzmi pysznie :)
    Kupiłam świeże daktyle "Złota Palma". Jadłaś je kiedyś, polecasz? Na opakowaniu jest napisane "produkt naturalny" i nie ma informacji, że są siarkowane, ale data przydatności do spożycia jest do 30.09.2016, więc się zastanawiam, czy są ok... Zapłaciłam 16zł za 600g.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo lubię te daktyle, z tego co wiem nie są siarkowane i mam nadzieję, że nic się nie zmieniło:) Są przepyszne:)

      Usuń
    2. O, super. Dzięki za odpowiedź :)

      Usuń

Copyright © 2016 Ekocentryczka , Blogger