Prezenty w gazetach

Z przyjemnością pakowałam dziś świąteczne prezenty. Może jeszcze nie zaczęłyście i wykorzystacie ten pomysł. Nie kupuję papierów pakunkowych. Przez chwilę  ładnie wyglądają, a potem idą do kosza. Babcia czasem składa i trzyma na kolejną okazję, co się chwali! jednak zwykle szybko je rozdzieramy i do niczego się nie nadają. Od dawna staram się zmniejszać ilość śmieci, pakowanie w gazety sprawia mi frajdę, można szukać fajnych reklam, czy jakiś ciekawych artykułów :)


Wykorzystałam tylko wstążki, można je potem zwinąć i  zachować na przyszłość.Były już w użyciu kilka razy:) Fajnie wyglądają też prezenty przewiązane sznurkiem, albo po prostu w zawinięte w samą gazetę.
Potem wszystko spokojnie wyrzucamy na makulaturę, gazety każdy od czasu do czasu kupuje, w domu na pewno się jakaś znajdzie. Nie jest do skąpstwo, papier pakunkowy nie jest taki drogi, ale to kolejny mały eko uczynek, którego warto się podjąć!
Pozdrawiam :)

12 komentarzy:

  1. Świetny pomysł :) Też nie lubię tego marnowania papieru. U nas praktykuje się torebki, które wędrują po całej rodzinie ;) Czasami się zdarzy, że taka torebeczka wraca do pierwszego właściciela :D

    OdpowiedzUsuń
  2. świetny pomysł szkoda , że nie wpadłam na to zanim zakupiłam papier a tym samym podpisałam wyrok na kolejnych parę drzew :/ Za to od przyszłego roku wprowadzam tą metodę w moim domu :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciekawy pomysł. Ja stosuję tylko konopny sznurek :)

    OdpowiedzUsuń
  4. @ Fiolka, u mnie w rodzinie jest to samo, czasem jest przy okazji kupa śmiechu z tym związana:-)

    Odnośnie eko pakowania do tej pory robiłam podobnie, w tym roku poszłam o krok dalej i w ogóle nie pakuję prezentów :) Mało efektownie, ale w zgodzie z własnym sumieniem.
    Zapraszam do siebie.

    OdpowiedzUsuń
  5. U nas stosuje się torby, ale zawsze je chowamy i używamy ponownie. Kiedyś taka torba do mnie wróciła. Ja dałam koleżance, ona innej, a ta inna mi. :)
    SW

    OdpowiedzUsuń
  6. uwielbiam tak pakować prezenty, często szukam jakichś zdjęć czy nagłówków, do których mogę coś dopisać albo dorysować,żeby było zabawniej. poza tym w tym roku do drobnych prezentów stworzyłam takie małe papierowe torebeczki,które dołączane są zawsze jak kupujemy biżuterię. zrobiłam je ze zdjęć z czasopism kolorowych, które często są naprawdę piękne (a w okolicach świąt dodatkowo o tematyce adekwatnej), wystarczy wyciąg ftokę, skleić boki i już. a efekt fantastyczny.polecam wypróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  7. dziękuję za komentarz.Muszę spróbować przy najbliższej okazji:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Zarąbisty ten pomysł!! A jak to świetnie wygląda!!

    OdpowiedzUsuń
  9. Na to bym nie wpadła :)
    Świetny pomysł!

    OdpowiedzUsuń
  10. stosuję z powodzeniem od kilku lat w gronie moich znajomych! :)

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 Ekocentryczka , Blogger