Kilka zastosowań oleju rycynowego

Cześć!

Olej rycynowy jest powszechnie znany i  można go znaleźć prawie w każdym domu. Warto się w niego zaopatrzyć i włączyć do pielęgnacji. Zastosowań jest wiele, napiszę o tych z których sama chętnie korzystam.

Olejek rycynowy jest pozykiwany z egzotycznej rośliny zwanej Rącznikiem Pospolitym, dlatego jest czasem nazywany olejkiem rącznikowym. Roślina ta w naszym klimacie jest rośliną jednoroczną, ozdobną. W tropikach osiąga nawet to 10 m wysokości i w takich warunkach można pozyskiwać z niej olej.   
Olej rycynowy jest tłusty i ma jasno żółtą barwę. Jest dość gęsty, ale nie twardnieje.

Był znany od wieków. W starożytnym Egipcie  służył do natłuszczania bloków kamiennych by ułatwić ich transport. W średniowieczu stosowany jako lekarstwo, doustnie w przypadku chorób układu trawiennego lub przed porodem. Tak jest do dzisiaj, ciągle jest skutecznym lekarstwem na zaparcia czy zapalenia błon śluzowych. 


Już w średniowieczu kobiety odkryły zbawienną moc olejku rycynowego stosowanego zewnętrznie na ciało, włosy i paznokcie. Do dziś świetnie się sprawdza:)





Odżywia brwi i rzęsy

Codzienne tuszowanie i demakijaż mogą z czasem osłabić rzęsy. Kiedy zauważam, że zaczynają wypadać i ich stan się pogarsza sięgam po olej rycynowy. Miesięczna kuracja przynosi widoczne efekty, rzęsy są mocniejsze i gęstsze. Olej nakładam umytą końcówką od tuszu. Podobnie można odżywić brwi, po takie kuracji rosną o wiele szybciej.
Jest wiele preparatów wzmacniających rzęsy, ale często nie marto przepłacać, bo w składzie często najważniejszy jest olej rycynowy. 


Odżywia skórki i wzmacnia paznokcie

Systematyczne wmasowywanie oleju rycynowego sprawia, że skórki są zdrowe i estetyczne. Paznokcie nie rozdwajają się. W tym wypadku też warto zastosować miesięczną kurację. Nawet kiedy mam pomalowane paznokcie wmasowuje olej w skórki. 


Odżywia skórę głowy i włosy

2-3 razy w miesiącu nakładam go na skórę głowy i włosy. Mam tendencje do swędzącej skóry głowy i taki zabieg łagodzi wszystkie podrażnienia. Nie można go jednak stosować, zbyt często, bo może wyszyć włosy i skórę. Jest tłusty i trzeba potem dokładnie umyć głowę. Najwygodniej wymieszać go z maską, wtedy aplikacja i spłukanie będą łatwiejsze. 


Zmiękcza i natłuszcza suche pięty

Kilka kropel oleju skutecznie natłuszcza, pielęgnuje i zmiękcza pięty. Warto zastosować taką kurację na noc, wmasować olej i założyć skarpetki. Rano stopy będą miękkie i gładsze.


Składnik OCM

Kto spróbował olejowego mycia twarzy wie, że olej rycynowy jest jej ważnym składnikiem. Wiele dziewczyn dodaje go do swoich mieszanek, zmieniając proporcje w zależności od rodzaju skóry. Pomaga wyleczyć trądzik i jest szczególnie zalecany do skóry tłustej. 



Jestem ciekawa czy znacie inne zastosowania oleju rycynowego? 




Wyniki rozdania ogłoszę jutro, jeszcze do północy macie czas na zgłoszenia- KLIK.
Powodzenia:)




Pozdrawiam!


17 komentarzy:

  1. Od ponad miesiąca smaruję nim rzęsy i jestem zachwycona efektami :) Używam go także do olejowania włosów, jednak efekty na rzęsach są bardziej spektakularne. Muszę spróbować wmasować odrobinę w stopy i w strefę T na buzi :) Do nawilżania skórek mam specjalny olejek, ale sądzę, że rycynowy poradziłby sobie jeszcze lepiej :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Sporo o nim słyszałam ,ale nie próbowałam. Zastosowanie na rzęsy wydaję się bardzo dobre :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja na razie na rzesy nakładam Long 4 Lashes. Ale mam strasznie zniszczone pazurki :< więc chyba zrobię im taką kuracje olejkiem.

    OdpowiedzUsuń
  4. Już od dawna używam olejku rycynowego, aktualnie pomaga mi tylko w pielęgnacji paznokci. Na skalp próbowałam kilka razy, ale trochę wzmagał wypadanie włosów, więc przestałam ;)
    Od dawna planuję też wykorzystanie olejku w pielęgnacji brwi i rzęs.

    OdpowiedzUsuń
  5. Kiedyś używałam go do rzęs i chyba sobie znów sprawię. :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Moja paznokcie po zimie są w opłakanym stanie, będę musiała pomyśleć o tej kuracji z olejem rycynowym :)

    OdpowiedzUsuń
  7. bardzo często używam go do włosów :)

    OdpowiedzUsuń
  8. u mnie dobrze sprawdza sie na rzesach ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. stosowałam na rzęsy, nawet nieźle się sprawdzał

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo lubię ten olej, stosuję go przede wszystkim na rzęsy, brwi i skórę głowy, ale w tym ostatnim przypadku tak jak Ty ze 2 razy w m-cu. Co prawda po użyciu włosy mam dłużej świeże (moje lubią się przetłuszczać od skóry), ale wiem, że jakbym przesadziła to mogłabym przesuszyć skórę głowy.

    OdpowiedzUsuń
  11. już dawno zbieram się do wypróbowania OCM, mam nadzieję, że oleje nie zapchają porów! ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja stosuje olej rycunowy na brwi,jako wcierke w skalp i na końcówki włosów,swświetnie daje radę wymieszany z sokiem z cytryny jako balsam na łokcie,które mi szybko pękają i ciemnieja, a dodany do balsamu jeszcze lepiej napina i natluszcza nietlusto moja skórę,dodaje go wraz z herbacianym do kąpieli i w tedy nie muszę się balsamowac! Fajnie prxyciemnia włosy.

    OdpowiedzUsuń
  13. Ja odkryłam go niedawno i stosuję do brwi :)

    OdpowiedzUsuń
  14. ja uzywam go do paznokci ;)


    www.kobiet-swiat.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  15. Oczywiście, że znamy inne, zwłaszcza należałoby się skupić o tych, o których mniej się mówi. może on pomóc w leczeniu dolegliwości takich jak: - wrzody trawienne, zaparcia, hemoroidy, pęknięcia odbytu,
    - schorzenia pochwy i szyjki macicy,
    - bóle głowy, gorączka, zapalenia kości i stawów,
    - regeneracja skóry, usuwanie znamion, brodawek, przebarwień,
    - wypryski, oparzenia, wrzody skóry,
    - zmęczone i obolałe stopy,
    - w postaci kropel do oczu zalecany przy jęczmieniu.
    A więcej wiedzy tutaj: http://www.jestemfit.pl/artykuly/porady/olejek-rycynowy-naturalne-remedium-na-liczne-dolegliwo%C5%9Bci

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 Ekocentryczka , Blogger