Kasza jaglana w dwóch odsłonach- placuszki i budyń

Cześć!

Dzisiejszy wpis jest na Waszą prośbę:) Miałam sporo pytań o te przepisy. Są proste i szybkie w przygotowaniu, mam nadzieję, że będą smakować. 

Jako pierwsze placuszki jaglane, zazwyczaj robię tylko kilka sztuk, potrzeba do tego:

1/2 szklanki ugotowanej kaszy jaglanej,
jajko (ewentualnie trochę namoczonego siemienia lnianego),
łyżka mąki (opcjonalnie),
2-3 łyżki wody, albo mleka roślinnego.

Wszystkie składniki dokładnie mieszam i formuję małe placuszki. Smażę je na niewielkiej ilości oleju kokosowego. 
Można podawać z owocami, warzywami, powidłem, jak lubicie:) Najchętniej jem je na śniadanie.






Czas na deser, który można jeść bez wyrzutów sumienia:) Ma gęstą konsystencję  i przypomina budyń. Jest prosty w przygotowaniu, podam proporcje na przygotowanie dwóch porcji: 

pół szklanki ugotowanej kaszy jaglanej,
dojrzały banan lub 5 daktyli,
odrobina wody lub mleka roślinnego,
łyżka karobu (może być kakao).

Wszystkie składniki blenduję na gładką masę i gotowe. Deser szybko znika, jest też idealny na śniadanie:)





Mam nadzieję, że przepisy się przydadzą. Dajcie znać kiedy je wypróbujecie:) Ja kombinuję dalej i wymyślam inne przepisy z kaszą jaglaną. 
Napiszcie jakie są wasze sposoby na jaglankę:)




Pozdrawiam!

17 komentarzy:

  1. Przepisy warte wypróbowania :) Bardzo lubię kaszę jaglaną. Najczęściej robię ją z jabłkami. Jabłka duszę na maśle jak do szarlotki, a potem mieszam z ugotowaną kaszą. Pyszne i na ciepło i na zimno :)

    OdpowiedzUsuń
  2. uwielbiam kaszę jaglaną pod każdą postaci,ą :)

    OdpowiedzUsuń
  3. ten desero-budyń wygląda smakowicie :) na pewno wypróbuję!

    OdpowiedzUsuń
  4. Jestem uzależniona od kaszy jaglanej :D Uwielbiam budyń a placuszki na pewno wypróbuję, dzięki :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wyglądają przepysznie, mam ochotę na budyń, więc zmykam do kuchni! :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Kasza jaglana jest najlepsza! Ja jutro na śniadanie planuję właśnie coś podobnego do tego budyniu :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Nigdy nie jadłam kaszy jaglanej :p

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo lubię wszelkiego rodzaju kasze i często je jadam na śniadanie :)

    OdpowiedzUsuń
  9. a mojej rodzince nie smakuje ,amam jej troche i nie wiem co zną ;/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spróbuj różnych przepisów, na pewno w końcu posmakuje:)

      Usuń
  10. Kochana, mogłabyś podać przepis (w komentarzu) na mleko jaglane? Pisałaś kiedyś, że sama takowe robisz. Bardzo chciałabym je poczynić, ale nie wiem jak się za nie zabrać :( Wesołych Świąt! :) Ania.

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 Ekocentryczka , Blogger