Domowe guacamole

Cześć!


Dziś kolejna zdrowa przekąska, którą robię bardzo często. Sprawdza się jako dip do warzyw, albo pasta do pieczywa czy tortilli. Przygotowanie zajmuje chwilę, domowe guacamole jest pyszne i zdrowe. Zwykle mam w domu zapas awokado i do jedzenia wybieram te najbardziej miękkie. Jeśli chcecie, żeby szybciej zmiękło zawińcie je w gazetę. 







Składniki:
dojrzałe awokado
mały pomidor
suszony pomidor
mały ząbek czosnku
pół małej czerwonej cebuli
2 łyżki soku z cytryny lub limonki
sól, pieprz


Awokado rozgniatamy widelcem i dodajemy drobno pokrojonego pomidora, czosnek i cebulę. Doprawiamy, mieszamy i wkładamy na 30 minut do lodówki. Po tym czasie jest już gotowe go jedzenia. Ja je uwielbiam:)
Polecam!






Często jecie awokado? Do czego najczęściej je dodajecie? 



Miłego dnia!


25 komentarzy:

  1. Fajny przepis, dopiero zaczynam się zdrowiej odżywiać i na pewno go wypróbuję :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Do tej pory nie dodawałam (nawet o tym nie pomyślałam...) pomidora do awokado, ale za to natka pietruszki mi do niego świetnie pasowała :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie cierpię avocado ! Zawsze jak jest w sushi to je wyciągam ;D hehe

    OdpowiedzUsuń
  4. Mmm wygląda pysznie! Ja lubię awokado na kanapce z pomidorkiem, lub jako dodatek do sałatek, tortilli, koktajlów... :)

    OdpowiedzUsuń
  5. mmm, wygląda przepysznie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. może skorzystam z przepisu tylko że pominę pomidory :))

    OdpowiedzUsuń
  7. Avocado? Codziennie! Do wszystkiego! <3

    OdpowiedzUsuń
  8. kiedyś nie przepadałam za avocado, ale odkąd je jadam to nawet polubliłam:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Wszystko super oprócz suszonego pomidora ale myślę ze obiło by się bez niego :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Avocado jem bardzo rzadko, głównie ze względu na to, że jest dla mnie za tłuste, lecz jeżeli już jem, to tylko jako prowizoryczny dość (ale zawsze!) hummus <3
    To Twoje guacamole wygląda naprawdę smakowicie. :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Nie przepadam za takimi daniami :P

    OdpowiedzUsuń
  12. nienawidzę avocado :D bardzo zazdroszczę osobom, którym smakuje, w końcu jest b. zdrowe. czy w takim guacamole mocno czuć smak awokado? może jednak jest zjadliwe nawet dla tych, co za nim nie przepadają? pzdr

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spróbuj, może się przekonasz:) Może zacznij dodawać drobno pokrojone awokado do sałatek, skoro samo Ci nie smakuje. Pozdrawiam:)

      Usuń
  13. wygląda pysznie :) ja ostatnio często robię sobie shake z avocado i pietruszką :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Ostatnio robiłam guacamole , ale bez czosnku i suszonego pomidora :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Uwielbiam i bardzo mily przepisik

    OdpowiedzUsuń
  16. Już kilka osób pisało mi o guacamole z Biedronki, ale jeszcze go nie znalazłam. Domowe jest bardzo dobre i szybkie w przygotowaniu:)

    OdpowiedzUsuń
  17. Smakowicie to wygląda :) Będę musiała spróbować zwłaszcza, że przepis całkiem prosty :)
    inspiracjekasi.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  18. Uwielbiam Avokado. Niestety nie jem zbyt często gdyż jest dość tłuste.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na raz jem zazwyczaj połowę awokado, czasem całe jeśli jest niewielkie. Ograniczam wtedy inne tłuszcze, mi to służy:)

      Usuń
  19. Spróbowałam zrobić to wczoraj, tylko że bez suszonego pomidora i cebuli, za to z zieloną oliwką. To był błąd XD Następnym razem, kiedy będę miała awokado, zrobię bez oliwki i z cebulą, może będzie bardziej jadalne ^^;

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z cebulą jest bardzo dobre:) Z oliwkami też kiedyś robiłam, na pewno znajdziesz swój smak:)

      Usuń

Copyright © 2016 Ekocentryczka , Blogger